søndag den 9. februar 2014

Strikket elefanthue

Det er ikke meget tid, jeg har haft til at strikke, hækle eller for den sags skyld noget som helst andet det sidste år. Det tager tid at være forældre og når man samtidig skal sælge lejlighed, lede efter og ud og se tusind mulige huse, flytte 2 gange og begynde på job og arbejde fuldtid, så er der knap tid til at sove ;)

Men da jeg ikke kunne finde en pæn elefanthue i uld til Edith (som ikke kostede en halv bondegård), så jeg endte med at lave en selv af noget rest garn jeg havde i lilla og beige :) Hurra for rester :) 

Jeg strikkede den ud fra denne nemme og hyggelige opskrift fra garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=21&lang=dk

Jeg lavede dog en bredere hæklet kant, måske 1-1,5 cm, hvor jeg på slump gjorde den mindre og mindre, så den sidder bedre til rundt om ansigtet. I opskriften er den nemlig noget løs..
Den er dog ved at blive lidt løs i det nu, men nu har den også holdt hele sæsonen so far, så det er helt ok. Måske jeg prøver at vaske den og se hvordan den holder til det, ellers må jeg jo lave en ny. 

Den er dejlig varm og holder hende også varm i de 7 km til København på cykel her i vinterkulden. Både morgen og eftermiddag!

Et billede af den skønne tøs med hue :)


Nu har jeg et par i omgangskredsen, som skal have børn i 2014, så skal der lidt i gang igen i det strikkeri eller syning eller hækling - jeg har endnu ikke besluttet mig. Haha.. Men jeg synes også, at overskuddet er lidt tilbage til den slags og det er sgu dejligt! Der kommer mere og mere på plads i det lille hjem (og Edith sover ok for tiden) og det er utroligt, hvad det giver af overskud :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar