onsdag den 30. januar 2013

Baby ting

Da jeg blev gravid sidste år, vidste jeg at jeg ville lave en masse krea til babyen. Flere af tingene skulle så vidt muligt være ret kønsneutralt, fordi så kan det blive brugt til en evt. lillesøster eller -bror engang. Selvom jeg nok i virkeligheden laver noget nyt til den tid ;)

Vi kunne låne en vugge af min storesøster, som hun og min tante selv har lavet i pileflet. Og min farbror lavede selve stativet. Der var ikke nogen rand til den, min søster havde selv syet en til den og så tænkte jeg at det kunne jeg jo også lige gøre..

Jeg købte noget rigtig fint stof i stof2000 med bamser på i en beige farve. Det var på tilbud, så jeg købte 5 meter eller sådan noget :) Så det blev brugt til sengeranden til vuggen, til tremmesengen og til nogle kurve, vi har stående under puslebordet.

Lidt billeder af de forskellige ting :)

Vuggen med sengeranden. Jeg tror, at jeg på et eller andet tidspunkt lige skal have syet den lidt tid. 
Jeg målte bare omkredsen på vuggen og højden og syede en kant til elastik bånd, så den sidder fast. 

Kurvene, de er lavet af et stykke stof, hvor jeg lavede en kant til elastikbåndet, skulle jeg lave nogle andre end anden gang, så ville jeg nok "figursy" dem. Altså klippe 5 stykker ud, i de rigtige størrelser og sy dem sammen, plus plads til elastikbåndet. 


Sengeranden til tremmesengen. Målte bare den eksisterende rand og såede sammen, med snore i ca hver halve meter, så den kan sættes fast på sengen. Super nemt og billigt.
Sengeranden var en vi fik brugt og vi vaskede vi den bare ved 60 grader og klar til baby.. Når hun altså engang skal sove i den :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar