lørdag den 8. februar 2014

Huset og istandsættelse

Vi er jo som skrevet flyttet til Søborg i hus. Der har været en masse der skulle laves og vi har været i gang, mere eller mindre konstant siden vi overtog i  slutningen af oktober..

Badeværelset skulle males. Det var ikke pænt og meget mørkt. I stedet for at lave helt nyt badeværelset og bruge en masse penge på det, så malede vi det bare hvidt og det blev virkelig fint! Og lyst!

Det skulle males mange gange, det blev grundet med noget flisegrunder og derefter fik det 3 lag af glans 50. Men det var alt besværet værd :) 


Vi ville gerne friske stuerne op og fjernede derfor alt tapet i stuerne ("der er kun et lag" sagde sælger - yeah right! Måske da I købte det i 1973?!), for at kunne filte i stedet for tapet med struktur og opdagede i den forbindelse at væggen bag brændeovnen var en træplade (virkelig smart!) og måtte derfor også fjerne det og ordne en masse der også.
Men det er tip top nu og vi hygger rigtig meget lige her! 


Stuerne blev færdige (pånær lister og om de nogensinde kommer op vides endnu ikke ;-) ) og er så fine. Vi valgte på den ene væg i stuen at købe et fedt tapet fra Ferm Living og sætte op og jeg er så glad for det.. Det var lidt spændende at sætte op, eller selve opsætningen var helt ok, men det var virkelig tykt, og skulle skæres til da huset er lidt skævt.
Jeg måtte derfor skifte blad i kniven ved hver bane, da man ellers ikke kunne skære igennem det.

Anyways, væggen som min mor og jeg tapetserende :-) Her står fjernsynsreolen og Edith har hendes legehjørne i højre side. Vi kan ikke helt blive enige om hvad der ellers skal ske der, manden min synes ikke der skal noget op på væggen, fordi det er så pænt. Jeg synes, at vi skal have nogle hylder/kasser til lidt bøger, pynt eller noget i den stil, men der er andre ting der har første prioritet, især fordi jeg lige skal have overtalt manden til min ide :)


Så er vi jo i gang med Ediths værelse, så vi deler alle værelse for tiden. Tror vi alle glæder os til det er færdigt og Edith flytter derind :) 
Jeg er i gang med den store indretning oppe i hovedet, men mangler lige noget tøjopbevaring.. Vi har dog allerede købt tapet til den ene væg. Vi har valgt endnu et Ferm Living - Butterfly og det er så tøset og skønt!
Det ser ca sådan ud nu, der er dog kommet dampspærre over det hele og lægter på loftet og også begyndt på den ene væg. Yay!!
Jeg satser på at komme med et inspirations indlæg til hendes værelse på et tidspunkt :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar