lørdag den 22. februar 2014

Nyt til spisestuen

Det her hus-noget er altså sjovt.. 

Vores møbler er generelt en underlig blanding af arvet (både fede ting med masser af affektionsværdi og også sådan nogle af de der vi-manglede-lige-et-bord-og-der-stod-et-på-svigerforældrenes-loft-ting), en smule IKEA, og nogle dyrere ting fra andre møbelkæder.

Jeg er lidt træt af det..

Jeg vil gerne prøve at skabe et mere unikt udtryk i vores hjem, men jeg er ikke til sarte møbler (såsom sæbebehandlet egetræsborde, som Edith ville ødelægge in a heartbeat), ikke til store møbler i rå træ (synes det er lidt for meget in the woods for min smag) og til sidst er jeg ikke til mørke, store, voldsomme møbler.

Vi fik lavet en collage af nogle af vores bryllupsbilleder. Jeg er ikke til de traditionelle ting og jeg elsker vores collage. Men der er mange farver i det. Gul, orange, grøn, turkis og blåt. Jeg prøver at få tingene til at passe sammen med den.. 

Jeg elsker farver.. Mange farver.. 

Jeg blev faktisk på gymnasiet kaldt et omvandrende trafiklys, fordi jeg gik i mange farver. Jeg farvede mit hår i forskellige farver. Mit værelse var fyldt med farver.. 

For mange farver. Alt for mange! 

Nu prøver jeg at begrænse det.. Billedet er det med aller mest farve i hele huset og sådan tror jeg det skal forblive. Men jeg synes det er fedt at prøve, at få alt det andet (i stuerne) til at passe til den.. Nu er det mest nips og småting med farver, men de kan også lettere skiftes ud.. 

        
            Ikke et særlig godt billede af billedet, men det giver en ide om farverne.. Det kommer til at           
            hænge over sofaen og smykke vores stue. 
            Billedet er fra D'rouge, som jeg varmt kan anbefale :) 



Nå, men det er faktisk lidt svært at finde ud af hvad vi skal have af møbler og nips.. I og med stuerne har det originale stuk fra da huset blev bygget, synes jeg, at stilen bør være en lidt ældre, romantisk og rustikt. For mig passer det moderne look ikke helt ind - i hvert fald ikke alene! 

Så nu skal vi have ryddet op i vores møbler og finde noget nyt... Eller noget nyt gammelt..  

Og jeg skal måske få en stil.. Sådan helt generelt! Både indretningsmæssigt og personligt ;-) Ingen der kender mig, vil kalde mig stilbevist. Nok mere sådan lidt hist og her indrettende og af udseende.. Haha! 


I spisestuen, som jeg pt er i gang med indrette, mangler jeg et sted til duge, alle stofbleerne og hagesmækker, som Edith pakkes ind i, når hun spiser og ting ala det, så det virker mest fornuftigt med noget kommode... Agtigt.. 

Jeg har så bare desværre en alt for dyr smag, for alt det jeg har fundet på nettet, hvor jeg tænker "Yes. Det er den her vi skal have!!" koster kassen! Og jeg er simpelthen for meget vestjyde til at ville betale 20.000kr for en kommode.. :) 
Så i stedet kigger jeg efter noget brugt, gerne gammelt, originalt, rustikt eller romantisk..

Jeg endte derfor med at købe et gammelt chatol på trendsales, som vi skal hente i næste uge... Yay!

450kr... 

Og den er så fin! Jeg glæder mig til at hente den.. Ikke lige det bedste, men dog et billede.

       
       
            Ca. 95x90x45 cm... Der skal lige nogle nye håndtag på skufferne og så må jeg lige se 
            med de andre små håndtag! Og om der er andet der skal gøres ved den..


Over den tænker jeg at hænge en eller anden form for vitrineskab, jeg er ret vild med denne fra Nordal. Man kan få dem i forskellige farver, men enten bliver det nok denne i hvid med sort baggrund eller den samme i sort! Kan ikke besluttet mig.. 
Der er også en i turkis, som faktisk også ville passe ret godt ind ;-)

                                 
                                                Denne er 60x40x15 cm, der er også en lidt 
                                                 større, men jeg tror den her er fin. 



Så er møblerne vist på plads. Jeg tror ikke, at vi ellers mangler noget i spisestuen. Til gengæld har vi et ret stort tomt hjørne (hvor der pt står en gammel kommode, jeg har arvet fra min mormor, som skal op på Ediths værelse, når det er færdigt), men der tænker jeg en stor gulvvase, der kan holde til lidt af hvert.. 
Jeg har ledt ret meget og har fundet lidt forskelligt.. 

        
            Denne er fra House Doctor og er ret fed faktisk. 


                         
                            Så er jeg ret vild med alle disse vaser fra Botanica serien fra Kähler. 
                            De kunne alle bruges, men jeg er vild med den grønlige og den gule.. 

Nu må vi se hvad jeg ender med.. Har tænkt mig at kigge lidt på nogle loppemarkeder i løbet af foråret. Pladsen er jo først tom, når E's værelse er færdigt.. :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar