onsdag den 27. februar 2013

Syg med baby - pyh!!

Det er hårdt at være mor. Det er jo vanvittigt så hårdt det er! Altså forstå mig ret, det er det mest fantastiske i hele verden, det er større end livet selv og jeg kunne ikke forestille mig livet uden vores lille fis :)
Men da jeg i mandags pludselig fik det møg dårligt, kastede op og havde det rigtig skidt, var det dælme ekstra hårdt.. Jeg skrev en SMS til min mand, om ikke han kunne komme hjem, for jeg havde godt nok svært ved at gøre noget som helst godt for Edith.. Han så først min besked efter en time, men kom fluks hjem.. Et par timer senere lå han med hovedet i toilettet :( 
Vi havde åbenbart fået en omgang madforgiftning, eller det er i hvert fald hvad vi tror, for lille E har ikke fået noget og har ikke haft det dårligt, så må bare gå ud fra at det enten er noget vi har spist eller at hendes immunforsvar er noget bedre end vores :) 

Det er nok noget af det værste jeg har oplevet, som om det ikke er slemt nok at man kaster op og er skidt, så skulle jeg også amme og sørger for at få væske, så jeg stadig producerede mælk.. Jeg endte med ikke at spise, men fik så noget væske ned..
Og så skulle vi jo stadig aktivere den lille fis. Hun var jo ikke dårlig og er lige et sted nu i hendes udvikling, hvor hun let keder sig og vi skal finde på nye ting at lave ret tit... Suuuuk! 
Nu er vi begge friske igen, manden er taget på arbejde og jeg overvejer seriøst en kop kaffe og at begynde på de puder jeg vil strikke.. 
Tror dog først, at jeg lige skal have købt noget bomuldsgarn, så jeg kan få hæklet nogle suttesnorer, jeg har købt clips og sutteringe ind til det og måske noget stof til noget tøj til Lillen. 

I næste uge skal Edith og jeg en tur hjem til min mor i nogle dage, vi kommer til at savne Svend helt vildt, men det bliver så hyggeligt at være lidt hjemme hos min mor og bare blive forkælet lidt og aflastet lidt om dagen.. 
Vores weekender har simpelthen været så presset og det er ikke mange friweekender vi har sammen indtil slutningen af maj.. Jeg savner godt nok nogle dage sammen med Svend og Edith og bare slappe af, have lidt "fri" fra mit arbejde, gå nogle ture og nyde at være en lille familie.
Planen er faktisk at tage i svømmehallen med Lillen i den kommende weekend, men vi må lige se om der er tidsbegræsninger på babyer i svømmehallen.. Jeg HADER vand, så det er Svend der skal være vandhund med Edith og lære hende at vand ikke er så slemt, som hendes mor tror ;-)

Mor og Edith.. En dag inden sygdommen ramte :-) Det er sjovt, at blive fotograferet med mor!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar