fredag den 22. februar 2013

Bordskåner

Jeg har lavet lidt bordskåner, også i zpagetti garnet. Det er simpelthen så let og arbejde i og en bordskåner kan lige laves af lidt rester..

Jeg lavede 3 stk til min mor i julegave og de blev ret fine, hvis jeg skal sige det selv.. De så sådan her ud og opskriften er herfra:


En let og hurtig ting at lave, faktisk lavede jeg dem om natten, mens jeg ammede for at holde mig vågen. Og det passede med at jeg kunne lave en pr amning (så altså sådan 15-30 minutter ;o) )



Da jeg så fik det nye zpagetti ind ad døren den anden dag, skulle jeg lige tjekke farverne osv, så jeg lavede lige lidt nye.. Også for at prøve nogle nye metoder og lærer lidt flere masker :) 

Jeg lavede disse to udfra en opskrift Herfra, hvor jeg kun lavede 1., 2. Omgang og den næstsidste.. Så passede det ca. med størrelsen på en almindelig bordskåner.. Jeg lavede faktisk også en tredje, i den gule og røde farve, men dog omvendt, så jeg startede og sluttede med rød og den blev faktisk noget pænere, men jeg har ikke lige fået taget et billede af den!


Så lavede jeg en rund en også lavet med stangmasker.. Den fandt jeg selv på, men skal nok skrive opskriften under billedet!

Den så sådan ud

1. række: Der er lavet med 10 (mener jeg) luftmasker, der er samlet af en kædemaske i den første maske. 
2. række: lav 3 luftmasker og så 2 dobbelt stangmasker i hver km hele vejen rundt. Afslut med en km i den 3. lm
3. række: 2 luftmasker og derefter 2 stangmasker i hver dobbelt stangmaske. Afslut med km i 2. lm.

Synes selv, den blev ret fin :) 


Til sidst lavede jeg to slags hjerter. Der er en masse steder, man kan finde opskrifter på dem, bare Google hjerter. Jeg kan ikke huske, hvor jeg har funderede to opskrifter fra.. 


Den gule vil fungerer fint som bordskåner, men den røde synes jeg var mere julepyntsagtig. Så nu har jeg årets første hjemmelavede julepynt.. Haha! 

Nu er jeg gået i gang med nogle suttesnorer i små udgaver, altså på pind nr 3. Der er dælme noget af en forskel mellem pind 10/12 og 3.. Haha!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar