fredag den 22. februar 2013

Zpagetti pude - lidt tidsfordriv

Efter sidste indlæg gik jeg i gang med at kigge efter nye ting at lave, så jeg besluttede mig for at lave nogle puder..

Jeg købte en masse zpagetti garn og har nu fået det hjem, så nu kan jeg snart komme i gang.. I mellem tiden kedede jeg mig, så jeg lavede en rund pude! Det var dejligt nemt og hurtigt at lave og jeg havde "garnet" herhjemme klar til at blive brugt :) 


Jeg startede med at lave to af disse, med pind str. 10 med denne opskrift

lm = luftmaske
fm = fastmaske
km = kædemaske
sm = sammen

Afslut hver omgang med en km i den første fm fra omgangen før og start hver omgang med en luftmaske (hvis du skifter farvel så skal lm være i den nye farve.)


1.        Lav en magisk ring og hækl 6 fm om ringen (se evt hvordan her). 
2.        Hækl 2 fm i alle masker (12 fm)
3.        *Hækl 1 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (18 fm) 
4.        *2 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (24 fm)
5.        *3 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (30 fm)
6.        *4 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (36 fm)
7.        *5 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (42 fm)
8.        *6 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (48 fm)
9.        *7 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (54 fm)
10.      *8 fm, 2 fm i næste m*. Gentag fra *-* omgangen rundt (60 fm)
11.      *9 fm, 2 fm i næste maske*. Gentag *-* omgangen rundt. (66 fm)
12.      *10 fm, 2 fm i næste maske*. Gentag *-* omgangen rundt (72 fm)


Da jeg havde lavet to af dem, så skulle de samles til en pude, så jeg satte dem vrang mod vrang og hæklede en fm i hver m, altså i den begge to. Man skal lige lade lidt være åbent, så man kan få puden ind :) Derefter hækler man resten af vejen rundt.. Så får man en kant på den og det ser så fint ud :) 


Jeg købte en pude i stof2000, 40 cm i diameter. Puden er ca 37 cm, så puden skal lige proppes lidt ind, men det er fint, når man lige får den på plads.. 


Edith, der lige tester om man kan sidde op af den - faktisk næsten den første gang min store pige sidder lidt op :) Hun tippede dog lige efter billedet var blevet taget, men hun sad altså lige lidt... 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar