mandag den 28. januar 2013

Lidt ældre ting


Jeg kan lige starte med at vise nogle af de gamle ting jeg har lavet.

For et par år siden lavede jeg en hue og halstørklæde til min søster. Det var super nemt og så fint. De er lavet med hulmønster, hvilket var meget lettere end man lige tror.

Man kan se opskriften Her..
Skulle jeg lave det igen, hvilket jeg overvejer til mig selv, ville jeg lave hatten større end opskriften, for jeg synes den blev lidt lille, selvom jeg fulgte opskriften..


Og et par billeder, jeg har ikke fået taget et af halstørklædet, men her er et par stykker af huen..








I samme periode lavede jeg en sjælevarmer til mig selv. Faktisk var den også i Eskimo garn fra Drops og er super lækker og varm. Opskriften var en jeg fandt på Hendes Verden, men jeg kan ikke finde et link, så jeg skriver den ind under billederne :) 




Man skal bruge 400 gram tykt uldgarn, jeg brugte som sagt Eskimo, der kan strikkes på pind 12 (strikkefasthed er ca. 9 m på 10 cm)..

Sjælevarmeren er strikket i et stykke, der måler ca. 70x95 cm.

  • Slå 64 masker op på pind 12 og strik perpektiver (= 1 r, 1 vr p hen og så de følgende pinde strikkes vr over r og r over vr). 
  • Strik til arbejdet måler 20 cm. Fortsæt derefter i glatstrik til arbejdet måler 95 cm.
  • Luk løst af.


Montering:
Fold stykket på midten og sy sidesømmene sammen, men lad en åbning på ca. 21 cm stå åben til ærmegab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar