onsdag den 30. januar 2013

Hjemmesyede bukser

Da jeg gik på barsel havde jeg masser af tid inden termin (da jeg er ansat på et hospital og derfor har 8 uger inden termin), så jeg syede en masse bukser..

Både til babyen, til mine nevøer og til Svends niecer..

Babybukserne var syet efter denne opskrift.. Jeg bestilte for 100 år siden opskriften og har syet en del af dem til andre og nu skulle vores lille datter altså også have et par..  Jeg er sikker på at man kan lave dem i andre typer stof end babyvelour.

Kan ikke lige få dem vendt om, men man kan jo sagtens se hvad det forestiller.


Det ene par til min ene nevø var fra minikrea, og blandt andet kan købes i panduro. Det var disse. Og jeg lavede dem i babyfløjl og de blev så fine.. Han havde dem på, da de var herovre til Ediths barnedåb og var så sød :)

Str. 2 år

Til min ældste nevø lavede jeg disse, men igen blev de lavet i babyfløjl og min nevø blev super glad for dem. Han smed straks hans egne bukser og skulle prøve dem. Jeg havde lavet dem udfra mønstret, men jeg ville anbefalde at man lige måler barnet rundt om livet, og lige tilpasser dem lidt. Eller måske bare lige kigger på barnet og lige ser an. Min nevø er f.eks. meget slank og de er ret stores livet til ham, så jeg ved ikke hvor rare de er til ham..




Til min mands to niecer, syede jeg disse, eller dem der hedder Tilde. Det var lidt svært, at lave smocken. Jeg havde gang i to symaskiner, den gamle jeg har,som jeg købte brugt for længe siden og den nye, som jeg købte da jeg startede på arbejde og fik min første løn :)
Men inden af dem var gode, det er nok bedst at have en symaskine, hvor undertråden er stående i stedet for at den ligger ned. Elastikken blev ved med at rulle sig selv ud, så det virkede kun den første halvdel af tråden,  så jeg måtte hele tiden komme tråd på undertråden.. Nå, men det lykkes til sidstog mine niecer blev glade for dem.. Den ældste sagde, at det i hver fald var børnehavebukser - hvilket betyder at de er godkendte :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar